Historien - billederne
Australien 2005.

25. Januar 2005, Bankok

Hej Allesammen.

Her kommer en rejsebeskrivelse fra vores tur til Bangkok.

Vi tog til lufthavnen i kastrup l fygende snevejr, heldigvis korte vi hjemmefra i rigtig god tid.

Lene korte os derind hvilket var skont, dog skulle vi vente nogen tid for vi kunne lette. Vi var en time forsinket.

Ombord p[ flyet fik vi frikadeller og det var far meget glad for. Saa lagde vi os til at sove. Vi havde 4 saeder saa vi kunne rigtig brede os. Mor fik ikke sovet saa meget, hun var bange for vi skulle falde ned, hvergang flyet rystede.

Efter co 5 timers hvilen, fik vi morgenmad, og saa var vi i Bangkok efter 10 timers flyvning.

Vi kom hurtigt igennem tolden, og fik en taxi til vores hotel. der er ca. 25 km, men det tog over en time at komme til hotellet, pga. al trafikken. Naar vi er ude at korer ser mor ca. halvdelen af det der sker, fordi den anden halvdel af tiden sidder hun med haanderne for ojnene. Men de korer ogsaa lidt vildt. Vi fik vores vaarelse og saa var vi oppe paa 26ende etage for at faa cocktail og smaa snack, men vi nod udsigten over floden. Det skal siges at vi bor paa Royal Orcid Sheraton. Ufatteligt hvad vi kan kobe herned for vores penge.

Vi bestilte en tur til Grand Palace, og saa var det paa hovedet i seng. dejligt.

I dag stod vi op og spiste morgenmad i restauranten, desvaarre havde vi kun tre kvarter, og det var slet ikke nok tid naar man skulle prove alt paa det store Ta selv bord.

Vi kom med bussen ud til Grand Palace, som er et kaampe stort Tempel kompleks, som ogsaa indeholder en masse af de kongelige paladser. Det var vildt imponedende.

Vel tilbage ved hotellet, ville vi nu gaa lidt rundt og se paa byen. Vi fik oplevet byen og det store virvar der er her. Vi fik ogsaa kobt en masse souvinir.

Mor fik ogsaa kobt noget Thai silke til en kjole.

Tilbage paa hotellet var der tid til en lur.

Nu sidder vi i VIP loungen og faar vores aftendrink og skriver til jer. I aften skal vi ud og sejle paa floden, det er en flydende restaurant, og der er masser af god mad, og der er thaidans.

Nu maa det vaare nok for denne gang, vi skriver igen naar vi kan komme til en computer.

I morgen tager vi videre til australien.

Hilsen Helle, Gerda og Erik.